Sunday, 26 March 2017

Shaklee Perlis 003 | Ostematrix

10:53 pm | 0 Comment(s)
Assalamu'alaykum

Bila bercerita pasai Ostematrix ni, vitamin ni antara vitamin feveret puan eeiyss. Hoho

sebab apa?

sebab puan eeiyss jenis penakut nak jumpa doktor gigi, bila kerappp sangat makan ceklat, gigi cepat rosak, dan apa yang besssssnya Ostematrix ni membantu memberi kelegaan bila gigi sakit, bila dah tak sakit, jadi takla neves duk ingat nak kena pi cabut gigi kan? hoho

okla, berbalik pada OsteMatrix


MANFAAT UTAMA OSTEMATRIX SHAKLEE

Menguatkan Tulang
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, rangka, gigi serta sistem saraf. Ostematrix juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat

Memperbaiki Kekejangan dan Kebas
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas – kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
Meringankan Stress
Ostematrix mengimbangi tekanan darah dengan memelihara denyutan jantung, dan impuls saraf, penenang saraf dengan menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ostematrix turut memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.



Memperbaiki Masalah Haid
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu proses perkumuhan.
Pengalkalian Tubuh
Kalsium adalah mineral bersifat alkali, dan ianya berkesan memastikan pH tubuh seimbang. Ostematrix juga menghalang obesiti diwaktu umur meningkat tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.
Memperbaiki Hiperaktiviti Perut dan Sakit Gastrik

Vitamin D
Vitamin D ditemui pada tahun 1916 dan didapati mampu merawat penyakit rickets. Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Disarankan pengambilannya untuk vegetarian, individu melebihi umur 55 tahun, wanita hamil dan kanak – kanak.
Magnesium
Magnesium merupakan ion postif kedua penting di dalam tubuh kita. Magnesium meningkatkan komposisi tulang dan rawan. Magnesium turut membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan otot dan saraf, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Magnesium turut penting untuk mereka yang mempunyai masalah glukosa yang tidak stabil.
Zink, Boron, Mangan, Kuprum
Keempat – empat unsur surih ini diperlukan oleh tubuh kita untuk memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.
Haaaaa... tudiaaa

bukan tu saja, Ostematrix ni mampu buat kita tuduq lebih lenaaaa dan hilanggggkan masalah sembelitttt



In syaa Allah

Bagaimana kita nak pilih lambakan pil kalsium kat pasaran la ni?

Pilihla produk yang ada vitamin D dan magnesium, jadi dalam tu bukan sekadar kalsium saja

Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum

Elakkan mineral chalated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral

Cadangan pengambilan Ostematrix Shaklee

Untuk pemeliharaan kesihatan : 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali (selepas makan)

Untuk masalah haid, kehamilan, stress, kekejangan dan kebas-kebas : 2 kali sehari, 3 tablet setiap kali (selepas makan)

Untuk tulang retak, osteoporosis : 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali (selepas makan)

puan eeiyss? makan 4 tablet sebelum tiduq, sebab oste buat qeja time kita tiduq tu, jadi mangkit pagi rasa segarrrr in syaa Allah dan membuangpun super lancarrrr~hoho

In syaa Allah kan, kita ikhtiaq, dengan izin DIA jugak kita super sihat dalam melakukan ibadah

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Tags

© Copyright 2013 | ALL Right Reserved to Miss Fifi. Designed by Miss Fifi.